tick tack

Besiktade bilen idag. Det gick inte bra. Blev ombesiktning på den. Nåt som va glappt, bla bla, på båda fram.. bla bla. Han visa och peka, som om jag skulle fatta. Det gjorde jag inte.

Jag blev svettig och höll på börja grina. det ändå jag kunde tänka på var pengar.. Jag som har sparat som en tok den här månaden för att kunna betala min resa och nu kom det här och sabbar allt! Tur att jag har världens bästa pappa som fixar. Inte bilen dock för det är nog det enda min pappa inte är helt hajj på. Men han fixa med att kolla upp en billg verkstad som kan fixa det och vad det ska kosta, samt lovar mig att jag ska få ha deras bil när min är på verkstaden. (måste ju ta mig till jobbet) Jag ringde till pappa med gråt i halsen efter skitbesiktningen och han sa, jag ringer upp dig, sen ringer han tillbaka och lugnar mig med att det inte kommer kosta mer än 2000 att laga. jag hade räknat med typ 4-5000:- så det blev överkomligt iallafall. men ändå SURT.

Igår va jag på 40 års kalas hos en kollega. Väldigt trevligt och sjukt god smörgåstårta! Jag älskar verkligen smörgåstårta! Fick bli min vilodag från träningen igår också. I onsdags va jag på spinning och idag va jag på spinning och core. hade dock massor med energi kvar när det va slut så gick till gymet och tänkte att jag skulle springa lite på bandet. Men det va uppenbarligen helt fel tid för det var knökfullt och kö. Jag tycker verkligen, verkligen att Iksu borde införa ett bokningssystem på dom där maskinerna för annars kan man ju få spendera flera timmar i gymmet och bara vänta. Vem har tid och lust med det??

Ikväll ska jag städa här hemma. Och så ska jag panta burkar, för pengarna jag får för burkarna ska jag köpa nåt gott som belöning till mig själv sen ikväll. :)

Fick jobba över idag också. Sex stycken ur personalen va sjuk. mysig magsjuka samt nån influensa florerar i huset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0