tlött

Idag är jag trött.
Har haft en mysig kväll med middag hos Lisa och ett litet vännermaraton på Tv..
Första nyktra helgen gick så snabbt och utgjordes till hälften av jobb. Andra helgen närmar sig och det börjar krypa i mig.. jag låter som en alkoholist, men det handlar inte om alkoholen, det handlar om att jag måste GÖRA något. Jag är rädd för känslan av att en hel helg har gått förbi mig och jag har inte gjort något... samtidigt som jag inte vill spendera några pengar.. jag känner mig extremt snål just nu. Och då blir det svårt. För allt i den här världen kostar för fan pengar!! En enkel onsdagsmiddag tillsammans med en vän kostade exempelvis 90 kr. Det låter kanske inte som så mycket men det är 90 kr för bara en middag, då har jag fortfarande inte räknat in frukost, lunch, bussresa till och från jobbet.. så på en dag handlar det om ca 160 kr. 160 kr om dagen blir typ 4800 på en månad. Då är inga nöjen inräknade och inte drömmen om att få igång bilen igen heller och inte sparmarginal, ingenting egentligen!

Pengabitterfitta idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0