stormig värre!

Shit vad det har varit stormiga dagar på olika sätt den här veckan!
I måndags när jag kom på jobbet var 2 av mina 3 kollegor hemma för vård av barn så vi hade två vikarier, på det hade vi leksaksdag så alla barnen hade med sig en leksak hemifrån som de fick visa för sina kompisar och sen leka med hela dagen. 89% av dessa leksaker låter. Det var bland annat en motorsåg som lät, en gosehund som skällde, en gosefisk som lät "BOIIINK" när man slängde den i golvet, 3-4 radiostyrda bilar och dykilt som levde om, en polisbil som hade sirener.. och sen var det spindelmannendräkter osv som gasade upp ljudnivån på barnen också! Hahha.. det var en härlig dag egentligen! Men ljudnivån gav mig huvudvärk framåt eftermiddagen.. Till råga på det så kände jag mig halv illamående hela dagen men tänkte att det berodde på huvudvärken..
På natten till tisdag vaknade jag och mådde riktigt dåligt. var vaken från 02.00 tills jag skulle upp 06.00.. åkte på jobbet och jobbade till halv nio då jag fick inse mig besegrad och åka hem igen i magsjuka. sprang mellan sängen och toan hela dagen och hela kvällen. sjuukt dryygt! Idag har jag också varit hemma från jobbet. Har ingen matlust men i övrigt tror jag det är över nu så imorgon blir det jobb igen!:)

Men shit vad det stormar ute!! Mamma skulle köra hem från sjukgymnasten i morse och körde fast så in i helvete bara några hundra meter från huset. Pappa skulle köra Amelie till sjukhuset för kontroll av frakturen på fingret på förmiddaen så han var hemma från jobbet som tur var! Jag med mig magsjukemage fick hoppa in i pappas bil och följa med för att skotta loss mamma. men så klart körde även pappa fast så vi fick börja med att skotta loss honom och sedan plummsa iväg till mammas bil. efter nästan en timmes skottande av 4 pers så fick vi tillslut hjälp av en traktor, det va helt omöjligt att skotta loss! Medan vi höll på som bäst med skottningen körde en tredje bil fast en bit bortanför oss också så det var bara att fortsätta skottningen med den bilen sen!
Nu på eftermiddagen körde en lastbil med pellets fast utanför vårat hus.. men han kom loss efter ett tag.. jag stod bara i fönstret som en nyfiken grannkärring bakom gardinen och glodde när stackarn kämpade för att komma loss..

Tack Elin och Hanna för visat intresse! haha.. och även tack till Anonym ;) Nu kan jag ju kanske för er skull iallafall stressa på syrran lite om en ny bloggdesign iallafall:P

Kommentarer
Postat av: Hanna!

Nu har jag läst detta inlägg 4 gånger. UPDATE segis! Saknar dig...!

2010-01-30 @ 09:04:21
URL: http://intemyckettillliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0