stenhård lillasyster

Jag har jobbat mina 3 första dagar som förskollärare och det har varit tre jätte bra dagar! Jag mår bra!:)

Imorgon är slutopponeringen på Ex-jobbet. Hoppas på en relativt "samlad" dag och att det inte krävs några stora kompleteringar.

Jag måste ha den mest smärttåliga lillasyster av alla! igår när jag kom hem efter jobbet kom lillan ner och visade sin hand, där två av hennes fingrar var inlindade i bandage. Hon berättade att hon fastnat i någons tröja med fingret på gymnasitiken på skolan och att fingertoppen vek sig åt sidan. Hon skyndade sig att vika tillbaka det, berättade hon och vi tog av bandaget som skolsyster gett henne efter att ha tagit henne till Vännäs vårdcentral där inget kunde konstateras. Hennes finger var alldeles blå, men inte ett knyst klaga hon på hela kvällen.
Idag ringde pappa och berättade att han och lillan var påväg hem från sjukhuset, där lillan opererat fingret för en allvarlig fraktur i fingret, där dom fått spika ihop fingret på henne. Och nu var det gipsat. Vännäs vårdcentral i ett jävla nötskal och världens hårdaste lillasyster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0