lillmamma

Min syster tycker att jag är en jobbig lillmamma!:O Hon säger att hon måste sluta berätta saker för mig eftersom jag alltid reagerar som en mamma på det hon berättar och ser faror och orättvisor i allt. Jag försvarar mig med att jag MÅSTE ju säga allt sånt eftersom mamma och pappa uppenbarligen inte gör det! Mamma och pappa i sin tur försvarar sig med att dom har tre barn och att Amelie är ju den yngsta, så nu har dom släppt lite på allt sånt där som de tjabblade om när JAG var i Amelies ålder. Jag fattar inte grejen. Han dom räknat ut att om dom kör stenhårt med mig under min uppfostran så kan de släppa på det med Amelie för då är jag tillräckligt gammal för att göra det åt dem eller vad? Hahah! Nu är ju Amelie en väldigt väluppfostrad ung dam så jag vet att jag inte behöver oroa mig så mycket som jag ger sken av att göra och jag kan till och med tänka att jag nog kan ta åt mig en del av äran i att hon är den fina dotten, syster och vän som hon är;)

Igår åkte jag direkt till Sandra och Elisia efter jobbet och njöt av en väldigt odramatisk fredagskväll fylld av dramatik;)
Vid elva tiden gick bussen in mot stan igen, påbylstad med kläder eftersom det är sviinigt kallt ute satt jag på denna  fullpackade buss. Med fullpackad menar jag ordagrant att bussen var full av packade människor också jag. fullpackad med kläder. Ingen av dem som klev på, märkbart berusad verkade vara en dag över 20 år och alla skrek och tjoade. Jag njöt av att vara nykter. promenerade sedan från stan och hem. njöt ännu mer av att äntligen komma hem till mitt eget hem efter att ha vart hos mina föräldrar hela veckan eftersom inga bussar passat med mina arbetstider:/

Nu är det redan Lördag och jag tror jag ska ta en promenad ner på stan och göra lite småärenden, sen blir det filmmys med Jonna ikväll! :) Imorgon måste jag tyvärr tillbaka till Vännäs eftersom förskolan har stängningsdag på måndag vilket innebär att min sovmorgon, då jag skulle börjat nio, försvann då alla måste vara på jobbet kl åtta istället och då passar så klart ingen buss på måndagmorgon, Igen.

Ha en trevlig helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: sandra

Tack vare dig lever jag!

Du är stark och handlingskraftig älskade lisa!

2010-01-31 @ 23:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0