vem är ett hot? -alla?

Jag halvkollade på ett avsnitt av sex and the city igår som handlade om singelliv och förhållanden (som vanligt) Men denna gång berörde avsnittet den rivalitet som kan uppstå mellan en kvinna i ett förhållande och en kvinna som är singel. Ett krig som försegår under ytan. Singelkvinnan är ett hot mot kvinnan i ett förhållande, men så fort singelkvinnan börjar dejta någon så är man meeer än välkommen till parmiddagar och fester osv..
Jag började fundera på det där.. Hur funkar det för mig? Jag är som en rökt rödbeta! Inte okej. Jag hatar otrohet. Jag var en sjukligt svartsjuk hemmafru som dunkade huvudet i väggen när jag inte visste vart han var... Alla har förklarat för mig att det var därför att han var en otrogen skitstövel och ingen annat.. men jag vet inte detta med säkerhet. Jag kanske är skadad for life?! Men jag vill inte vara det.. jag vill aldrig vara så som jag va då igen! Och det där med att vara trygg med andra kvinnor när de är i ett förhållande är ju uppenbarligen bara bullshit för jag förlorade allt till hon som var i ett förhållande, ett par som vi med glädje umgicks med.
När jag så plockade ihop alla bitar av mig själv igen och ger mig ut på köttmarknaden så lyckas jag inte träffa bara en utan TVÅ otrogna skitstövlar igen, skillnaden denna gång var att jag var "den andre" nu.. FEL tjej att vara otrogen med, JA! Men hur påverkar detta mig?.. Jo, jag hatar otohet ännu mer, om det nu går och litar inte ett skit på killar. Och jag längtar såå efter kärleken just nu, men vägrar i sten att släppa in en enda jävel!
for ever and always, fuck you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0