grannar

Jag hoppas verkligen att jag får lika mycket bra grannar uppe på höjden som jag har här på berget!
Idag när jag skulle ta genvägen upp för backen hem var det ashalt och jag hade mina välslipade stövlar på mig så klart.. när jag med myrsteg försöker ta mig över den högsta kanten går en kille om mig och stannar längst upp på toppen, vänder sig om, ler lite, och frågar och det är halkigt?.. hehe.. jaa.. Liite.. så jag frågar lite försiktigt om han kan tänka sig att dra upp mig?.. självklart kan han det! sträcker mig sin näve och hivar upp mig! TACK världens bästa granne!

En annan gång när jag vart ner på stan med bilen och hämtat hem cykeln som jag pajjat låset på, så stod jag parkerad utanför huset och försökte få loss cykelstället från bilen, vilken var i princip omöjligt, när en annan kille cyklar förbi.. han kikar lite på mitt projekt, stannar, och frågar om jag vill ha hjälp.. JA tack gärna! Så gormar han en stund, hittar sen nå verktyg i min bil som han fixa det med! TACK kära granne, jag hade garanterat inte fixat det själv.

Utöver detta så har jag blivit bjuden på efterfester, blivit hemkörd från krogen och fått renkött av grannar här på berget!
jag kommer verkligen sakna det här stället..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0