ska du CCCyyyk´la?

Jag funderar på det här med att cykla på vintern. Personligen ger jag mig inte ut på hal is så att säga, jag har ju lärt mig att jag ganska lätt går sönder så jag har mitt förstånd med mig och lämnar cykeln när jag ska iväg nånstans.. MEN, det finns dom som cyklar även på vintern, utan vinterdäck eller hjälm... fine! do what ever you whant...! Men som idag, när det toksnöar ute och det ligger minst en deci snö på backen, varför envisas ni med att cykla då med? Jag gick cykelvägen mellan mitt hem och Iksu i morse och mötte flertalet cyklister som prejjade ner mig i snödrivorna på kanten för att de inte kan lämna den lilla upptrampade stigen som blivit av alla som gått där, eftersom det ännu inte är plogat. Det är så trögt för dem att komma fram i snön att de nästan står still och de slirar fram och tillbaka men lik förbannad ska dom promt ha cykeln med sig?! ja det går över mitt förstånd.. men men... Jag var iaf glad idag över att jag ändå köpt dom där stora fula vinterskorna för annars hade jag måsta plumsa till iksu i lågskor å DET, mina vänner, hade gjort mig på dåligt humör. Men nu hade jag mina bigfot skor och därför är jag fortfarande glad idag:)

NU blir det råplugg! tänker bli klar med det där kontraktet idag så jag kan va ledig imorgon.

Och hör och häpna! Imorgon ska jag vara nykter :O
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0