flyttad

Å Jisses vilken dag det var igår. Nio små arbetsmyror arbetade frenetiskt med vår flytt. Det var verkligen asjobbigt att flytta alla möbler och skit man har samlat på sig, men vi hade världens bästa hjälp så det gick riktigt snabbt ändå. Insåg att om inte våra världsbästa familjer hjälpt oss hade jag hållt på flytta fortfarande. Vägrade bli lämnad ensam på mitt rum igår när allt började närma sig slutet så jag tvingade mamma att stanna medan jag invigde duschen här, som för övrigt höll på skålla ihjäl mig! det måste va nå fel på den där.. jag fick köra tre sekunders regeln för att över huvudtaget kunna genomföra mitt mission, att göra mig av med lökisar utan dess like! Jag hade nog mitt bästa träningspass på länge igår, alla trappor och lyft gjorde susen för min degiga kropp.
Sen fick mammsen köra ner mig till Rebecca där det korkades upp rödvin och sjöngs singstar tillsammans med rebecca, Karin, Erik, Gurra och Elin. Jag hade riktigt, riktigt roligt igår. Vidare drog vi på Invito och skakade våra lurviga. sen blev det efterfest hos Rebecca igen och lite snusande på soffan nån timme innan jag gick hem. Fan va låångt det var att gå hem den här gången! va ju tvungen traska vidare upp för backen förbi berget och hit upp till höjden.
Somnade och sov helt underbart bra! vaknade och kände mig ensam. ville springa upp och berätta för Hanna alla snaskiga detaljer om min kanonkväll, men ingen Hanna är här.. eller! nu ljög jag! Det bor visst en Hanna här. Men det är fel Hanna.
Efter en timme här på rummet med bara tre fungerande kanaler på tv:n (Mtv, Tv4sport och en barnkanal) började jag känna mig deppad. jag är helt ensam!! slet fram internetsladden i ren panik och kopplade in den, trots att jag ju egentligen vet att jag inte har nå fungerande internet, men kanske, kanske tänkte jag..
Glädjen jag kände när det visade sig att jag idag iaf har ett fungernade internet kan jämföras vid ett barn på sin födelsedag! Jag satt och fnittrade för mig själv och helt plötsligt va jag inte så ensam längre.
Det känns oförskämt bra just nu.

Kommentarer
Postat av: Therese

Kul att hitta din blogg! Hoppas att allt är bra med dej! Jag och Elvis kommer säkert och äter lunch i skolan nån dag när alla kommit tillbaka från praktiken.. då måste du äta med oss!

2009-02-01 @ 16:44:30
URL: http://theresemammaledig.blogg.se/
Postat av: Knatti

Så klart, då har du ju oss, cyberfriends! :) och blire ensamt iaf får vi väl dejta irl! haha, hoppas du trivs i ditt nya boende Lisa, jag måste få hälsa på!

2009-02-04 @ 00:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0