att va en jobbare

jag tvingades va ful på stan idag och det va jobbigt!!
Åkte buss från jobbet i Vännäs in till stan och bytte buss där upp till nydala. Med en väntetid på 20 minuter däremellan gick jag in på systemet och inhandlade "påsk varor". I gummistövlar!! runnet smink (jag ha vart ute i regn i 1,5 timme med barnen) en skitig jacka med rött påskkärringsmink ingnuggad på ena bröstet, som nån unge kletat där någon gång under den ute tiden utan att jag märkt det. och en stor ryggsäck på ryggen med all packning.. såg ut som jag vart på jorden runt vandring...
Till råga på det så får jag en surgubbe bakom mig på bussen som sitter och skriker åt chaffören att han ska köra, trots att hans avbytare inte kommit. stackars chaufför som inte kunde bli unnad att gå av sitt pass bara för att hans kollega va 3 minuter sen. Jag talade snällt om för den sura gubben att chaffören väntar på sin avbytare och som tack för det så får jag sitta och lyssna på surgubbens mutter hela vägen hem.. jaja.. det är inte lätt att va sur!
Men när jag kom hem stod det hembakade kakor på ett fat från en av grannarna, så jag blev glad!

Nu är det helg och jag har massor med plugg :( Det känns som jag är inställd på skita lite i det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0