skogsmulle

Igår var jag hos farbror doktorn för å få nån ordning på min hosta och mitt onda reveben. Det var ju bara att konstatera att något är ju knäckt men man gör ju inte så mycket åt det.. fick hostmedicin och smärtstillande så nu är det bara att låta tiden läka alla sår. men jag måste verkligen ge citymottagningen ett stort PLUS. Jag har bara dåliga erfarenheter av vårdcentraler där man alltid möts av sura miner och hjälp som -"Ta en alvedon". men här togs man på allvar och bemöttes på ett trevligt sätt. jag vill aldrig åka nån annan stans än dit mer!!

Idag har hela klassen vart ute och vandrat i universitetets närliggande skogsområden.. Våran lärare som så passande heter Helge är en mycket speciell karl. Vi skulle lära oss om alla träd och löv, mossor och växter vi passerade. Detta är inte en favoritsysselsättning för min del. Men det var roligt att få göra upp eld och fika:) fast nu luktar jag som en grillad Lisa. Sen skulle vi tillbaka och bläddra i växtböcker och identifiera alla blad vi plockat. Jag hittade inte EN enda!! Snudd på migrän när lektionen äntligen va slut. Och så kläcker Helge att på fredag har vi tenta på hela skiten! ååååhhh neeeej!!

För övrigt pajjade min kamera i lördags:( så nu måste jag köpa en ny:/ jag vill ha en rosa eller lila :)

Nu sitter jag bara och väntar på att Zandra ska ringa så ska jag dit och hjälpa till så gott det går med flytten.. Om inte annat så iaf låna ut min dammsugare:)

Kommentarer
Postat av: tessan

Å nej! Min kamera har också pajjat! Så himmlans typiskt!!

Värdelöst när manicker pajjar!!!

2008-09-24 @ 10:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0