hemma på en fredag

Detta måste vara den första fredagen jag inte är ute i vimmlet på jag vet inte hur länge.. Jag har nästan börjat ana en viss oro från mina sambosar över att jag inte kan lugna ner mig med uteliv emellanåt.. :P
Jag vet egentligen inte vad som hände! men hipps vipps var det fredag och det kändes som vilken dag som hellst och jag ville bara vara hemma!..
Jag har bakat... (MEN SJUKT! precis när jag skulle skriva bakat så skrev jag bakis istället... what?!...aja) Jag har bakat bröd idag iallafall. Grötbullar.


Så här fina blev dom!

Papi var förbi idag och hängde upp min spegel så jag kan spegla mig med skor nu!! weiii! äntligen! Man skulle nog kunna säga att skor är ett av mina största intressen och det är näst in till skandal att inte kunna spegla sig och se skorna till utstyrseln.. men nu är det kalas!
Han knippsade även mitt cykellås som jag drullade till det med förra fredan när jag skulle ta mig hem från pipes. Ett problem som kan uppstå när jag tagit några starka är att jag blir så sjukt stark! helt galet. Så när jag skulle låsa upp cykeln så bröt jag av nyckeln i låset. Fan vad jobbigt det var! För jag hade tänkt ta taxi ner på stan den kvällen men tog mig i kragen och cyklade ner för att inte va den lataste på jorden. men vad jag inte då förstod var ju att det fanns en mening med varför jag tänkte så. För nu vart jag ju ändå tvungen att ta en taxi hem.. Men innan jag tog taxin hem så var jag smart. (tyckte jag då) och kom på att cykeln bör nog inte stå kvar mitt i stan hela helgen så jag borde flytta den till ett säkert ställe. Men var??.. Jorå. Jag visste ett ställe. På en innegård med ett cykelskjul. Så därmed började jag kånka på cykeln i mina högklackade pumps genom hela stan för att ställa den på det säkra stället. Detta resulterade självklart i att jag stukade foten! My god! Dock en lättare stukning så jag klarade mig från att behöva ringa Katta för å få henne å sjunga imse vimse spindel för mig.. ;) Jag har stukat fötterna X antal gånger... hmm
nå väl.. cykeln är hemma nu och låst med ett nytt blänkande lås.

Två andra stora saker som skett i mitt liv de senaste veckorna är att Katarina och Elin, två av mina absolut bästa och finaste vänner har flyttat. Och jag saknar dem så jag vill gråta!
Elin är i Norge för att tjäna storkovan och Katten prövar sina vingar i storstan stockholm..


Världens Finaste Elin!


Världens Finaste Katten! Som för övrigt är med sin älskade på solsemester nu.. Önskar dom båda världens bästa semester! Grämer mig dock en aning över att allt inte gick riktigt enligt planen ;)

Kommentarer
Postat av: Mia

Woohooo! så du har hamnat i bloggfällan som alla andra... :) Kul att få följa vad som händer. Nädu, nu ska jag fylla på glaset för att stupa i säng och sedan påbörja löradag =alkohol och utgång... Moohaha..... :) Kram på dig vännen!

2008-09-13 @ 00:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0