förnedring

Innan jag skulle ta planet hem från stockholm igår tog jag en drop in tid hos en frissa i närheten av T-centralen. Dom delade ut flyers vid ingången att man kunde klippa sig för 136:- Det var ju sjukt billigt tyckte jag och tänkte att även om jag inte blir toknöjd så kan de kanske va värt för att det är så billigt.
När man vart hos frissan brukar man ofta känna sig ganska fin när man går ut därifrån. Men den här gången vet jag inte vad jag kände när jag gick ut därifrån. Jag skulle bara toppa mig för jag försöker ju spara ut håret lite just nu..
Kvinnan som klippte mig började med att fråga vad jag tänkt mig och jag sa att jag bara ville ha en toppning. vidare följer denna dialog:
jag: - Jag vill bara att du toppar det för jag håller på spara ut det.
Hon - Okej. (släpper ut mitt hår som va uppsatt)
Hon - ah, asså, för å va snäll så skulle jag säga att jag måste ta minst 5 cm.
Jag - ja, men då får du väl ta 5 cm då.
Hon - ja, men då va jag verkligen SNÄLL.
Jag - ja, men vi håller oss till din snällhet och tar 5 cm.
(hon börjar dra och slita i mitt hår med en hårborste och jag skämtar inte när jag säger att det kändes som om hon skulle slita av mig hela skallen!)
Hon - Å HERREGUUUD!
jag - VA??! vad???
Hon - ditt hår är verkligen HELT förstört. det är ju trasigt ÖVERALLT.
Jag - eehh.. jaha.. jaa...
(hon börjar klippa mig. när hon sedan ska till å klippa luggen så..)
Hon - hur mycke ska jag klippa luggen?
(jag visar ungefär... hon klipper)
Hon - blir det bra?
Jag - du kan gärna ta lite till och klippa det i etapper som..
(hon klipper luggen rakt av!!)
Hon - det va snyggare som jag hade klippt innan..
jag - ehh.. jaha.. jaa.. men jag tycker det där känns bättre.. hmm
När hon sedan blåser mitt hår torrt så började jag undra vart den dolda kameran sitter.. Jag började ifrågasätta om hon testade mina gränser för hur man behandlas. Hon slet, drog, blåste håret åt alla håll, ruffsade, kammade och levde rövare utan en tanke på att jag faktiskt va en levande människa som satt där!! HELLO?!
Sen kletar hon in ett ton silkesdroppar i håret och säger
- Jag måste ta hur mycke silkesdroppar som hellst för ditt hår är så jäkla torrt!

Jag gick därifrån 136:- fattigare och kände mig som världens fulaste människa.. men ska det va billigt så...

Kommentarer
Postat av: Knatta

nämen stackare.. nästa gång ska jag klippa dig, då får du höra hur fin du är :)

saknar dig bejb.

2008-10-30 @ 12:28:41
URL: http://kattson.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken idiot!

2008-10-30 @ 17:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0