hälso vadå?

det är tröttsamt att försöka få läkarhjälp.. Jag är inte döende så då är det svårt att få hjälp.
Jag ringde mariehems vårdcentral efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen som sa att jag tillhörde den vårdcentralen. Där fick jag en telefontid några timmar senare och sen var det bara att vänta in samtalet. När samtalet kom fick jag veta att jag inte alls tillhörde mariehem utan ålidhem, men att jag fortfarande är skriven i vännäs. Kvinnan jag pratade med var väldigt tydlig att med mina besvär ska jag absolut träffa en läkare och jag ska inte vänta med det. MEN jag måste ringa till ålidhem och få en läkartid där. Suck!...
Så ringer jag till ålidhem.. men nä, deras telefontider  för dagen är slut. och när jag får tag i dem måste jag fylla i papper om att jag skriver över mig från vännäs till dem, trots att jag om 6 veckor, när jag flyttar till nydalahöjd, kommer tillhöra mariehem och då måste samma procedur ske en gång till. Varför tror ni att jag väntat 3 månader med att söka hjälp?... Det är bara besvärligt.

Så här ser jag ut när det är besvärligt och samtidigt gör ont...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0